mix

Само кърмене-достатъчно ли е?

Posted on: 18.02.2009

17020952

Британските и ирландските лекари започнаха първото в света изследване на риска, на който са подложени децата, приемащи само майчина кърма. Повод за това изследване станаха честите случай на тежко обезводняване при тези деца.

Предполага се,че честите случай на обезводняване е свързано с повсеместния бум на изключително кърмене, когато бебетата не получават нищо, освен майчина кърма. Независимо от очевидната полза от майчината кърма, тя не е винаги достатъчна за да обезпечи нуждите на бебето от течности. При такива случай се получава дехидрация, която „сгъстява“ кръвта, повишава се концентрацията на натрий и други йони, което може да доведе да поражение на централната нервна система и смърт.

Които се интересуват, повече тук:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7867686.stm

13 Коментари to "Само кърмене-достатъчно ли е?"

Аз не вярвам в това. В кмисъл според мен до определена възраст е нормално да не се дава вода.. ам извинете, учуните, но как се обезводнява едно бебе, когато 80 процента от маминото мляко е водица? Както и да е, аз на моето не съм давала вода, предлагала съм, но то инеси иска. Пропи чак в 8 месец и сега вече доста пие – 1.5 години, при положение,че въведох другите храни в 6-7 месец.. като и да е. Всеки решава как да си гледа детето. Водата поне не е вредна.. макар да има схващане,че малките бебета се бъркат и като пият вода пропускат ядене… както и да е

Аз не съм специалист. Четвъртото ми внуче е 2.5 години. Прочетох статията от ВВС на дъщерята, и тя ми разясни, че дехидрацията се получава когато кърмата не достига и а не се дава водичка на бебето.Затова реших да споделя съдържанието на статията с кърмещите майки за всеки случай. В Англия и Ирландия, ежеседмично в болниците имало такъв случай.
Вярвам много на всички публикации на ВВС, особенно за здравето.

Това,че не достига кърмата е съвсем друго нещо от това,че само кърма не достига, за да се отгледа едно бебе до оределена възраст, има разлика. Когато кърмата е малко не само дехидратацията е проблем, ами и недохранването. Освен това, когато една жена реши да избере изключително кърмене без вода, би трябвало да проучи и проблемите, които могат да възникнат и да разпознае кога нещо не е наред както с бебето, така и с млякото й, все пак ясно е че няма да му набутват на хайванчето гърда на всяка цена. И да поясня… нямах предвид, че вие сте специалист, а учените, които са направили това откритие.. защотот ако направим пояснението, то не е никакво откритие, поне не може чак сега да е открито, а е проблем на кърменето и липсата на информация и организираност за това.

Това не е открити , а предстоят изследвания за изясняване на проблема. Страха на лекарите е, че може да стане отлив от масовото късмене. Сега се препоръчва – 6 месеца кърмене min.

kanew, лекарите в момента твърдят, че кърмата е достатъчен източник на хранителни вечества и вода и затова на детето не е нужно да се дава вода, докато е на естествено хранене. Те, бебетата, и без това не искат. Проблемът е когато минат на изкуствено мляко. Тогава трябва да се дава и допълнително вода. Ако това, което пишеш, е така, на мен ми намирисва на някакво „независимо“ изследване в подкрепа на изкуственото хранене.

gregory, натисни линка към ВВС и прочети статията. Аз от край време вярвам на ВВС и не може в всичко да търсим конспирация. Желанието ми беше да споделя прочетеното. А ако кърмата не е достатъчна?
Имам пост за моето четвърто внуче което сега е на 2.5 години и е на аватара ми. Дъщерята го гледаше по всички правила на медицината и опита който има от първото си дете, но попадна в ифекционна болница с диагноза менингит. Още ми настръхва косата от това което видях в детското отделениена болницата.

Ето и формулата на това изследване:
The answer isn’t more formula feeding but increased support for breastfeeding
Dr Sam Oddie
Bradford Royal Infirmary

Съжалявам,че аз не мога да прочета гореспоменатата статия на Би Би Си, за да коментирам какво точно са изследвали докторята и за какво точно иде реч… Много съжалявам за това, което е преживяла малката душичка, и всички вие покрай нея.. обаче дали изобщо може да се смята,че майката нещо не е направила както трябва.. явно просто се е случило и понякога никой не е застрахован.. за съжаление.. голямо. Аз пак ще кажа, че водата не е вредна за съвсем малки бебета, но не е задължително необходима, често бебето само си показва кога има нужда от нея. Сега не мога да изкажа съвсем компетентно и сигурно мнение в тази ситуация, защотот нямам кой знае какъв опит, но със сигурност знам много повече неща от колкото преди две години да речем.

Не че искам да се хваля, но аз съм живото доказателство.Кърмя дъщеря си вече 9 месеца и мога да твърдя ,че изцяло е на кърма.Направих няколко опита да я захраня категорично отказва да яде- просто няма да казвам че за един час мъки изяждаше 20 грама, а вода 2-3 глъдки ако направи на ден това е геройство за нас.Но стане ли въпрос да цока тя е първа, и не я държа постоянно на гърдата яде на режим през4 часа като се започне от 9 до 21 часа.И няма да казвам че до 5 месец само от кърма качваше по 1 200 кг. на месец.ай де сега учените да ми кажат как дъщерями се е обезводнила.

Сега.. аз споменах или не, то до голяма степен си е и до дете и организъм, моетовече е на година и половина и е мисля логично да яде и друго освен млекце 😛 Идеята ми е отново,че всяка майка усеща нуждите на детето си и то също не е бунак и много добре си знае от какво има нужда.. за това и често ни съветват, когато едно дете отказва да яде нещо да не го насилваме. това еобикновено, защотот организмът му няма нужда от такава храна 🙂

Още по темата с по-подробни обяснения защо българската преработка на ВВС-материала звучи меко казано глупаво има тук:
http://xedra.wordpress.com/2009/03/05/hypernatremic/

xedra, благодаря. Напълно споделям мнението и коментара Ви.

[…] източници, например в-к ‘Живот и здраве’ (бр. 8 – препис от текста тук), както и в сайт за майчинство – за съжаление, […]

Вашият коментар

