mix

Номера.

Posted on: 06.10.2008

Тази сутрин си правя кафе и сядам на компютъра. Изчитам всички възможни вестници и новини и накрая реших да посетя блога си. Да си призная, бях решил да постна една интересна математическа задача, която успях да реша неделя вечер. Та влизам в блога си и в Табло, отдясно където са Връзки виждам две нови отметки-iamerican и accom. Натискам на първата отметка, някакво видио и ново щракане и …….моята антивирусна програма Avast започна да пищи на умряло. Мръсниците бяха хванали един доверчив старец и заразили компютъра му. На екрана се появи от URL Personalautispy.com/.wave/ … с покана да платя 35 $ за да си инсталирам антивирусна програма. Почна да се появява и URL  www.s-a-v2009.com подканващ да ми сканира компа. Тези програми се появяваха всеки 15-20 секунди. Avast-a не можа да се справи т.е да изтрие някакъв dat файл в временните файлове на ІЕ. И аз опитах с няколко програми да го изприя но без успех. Та, слагам диска , boot from CD и сега с нова инсталация. Първата ми работа е да постна този случай, та да не пострада някой друг. Е, пък, никога не съм предполагал, че мога да получа вирус чрез wordpress.com

Етикети:

6 Коментари to "Номера."

мда, това са тъй известните и зловредни програми, наричани общо add-ware

отърваването от тях е трудно и са важни предпазните мерки.

аз ползвам NOD 32 за антивирусна и Firefox за браузър и нямам проблеми с тях – повечето са писани за Internet Expllorer

Ти си решаваш,

Ти си решаваш, разбира се — никога не съм агитирал ако няма желание — но… сложи си някоя дистрибуция на GNU/Linux. Няма вируси. Няма adware, няма spyware.

И работи. За геймъри все още не е съвсем ОК, но за всичко друго е перфектно. Само желание да има. Едно Ubuntu например, като по-бързо и красивичко за инсталиране — и готово. (Или всъщност която и да е друга обща дистрибуция, може да избереш наслуки от distrowatch.com даже 😉

Мисълта ми е… няма защо да се бориш с такива „проблеми“. Просто ги избегни. 😉

longanlon, тази софуерна конфигурация я имам от близо 4 години и досега съм нямал проблеми.

turin, ако не се лъжа преди година и нещо, след заявка получих от Канада 5 диска Ubuntu-version 6.06 LTS. 4-те диска ги раздадох на приятели, а петия си е при мен. Да си призная не съм го инсталирал от страх пред непознатото и слаби познания в тази област.. Но може би трябва да бъда по-смел.

Дръпни си 8.10 по-добре. 6.06, макар и да е LTS (Long Term Support), все пак е на повече от две години остаряла. Има по-нов LTS и той е версията 8.04

8.10 ще заспи 😉 Остава по-малко от месец до официалното излизане на 8.10. Но дори и 8.04 ще е таман. А после обновяването на вече инсталирана система си става отвътре, от самата нея и инсталация не ти е нужна. Аз моя Debian само го обновявам… вече 7 или 8 години 😉

Както си решиш, аз само да кажа 😉

turin, благодаря за разясненията!

Вашият коментар

