mix

Фараонски мотиви.

Posted on: 17.08.2008

Това е копие на стела което виси над бюрото ми от вчера. Показва фараон от династията на Птоломеите /значи, наше македонско момче/ да поднася подарък от балсамови благовония на богинята-лъвица Сахмет, почитана в Мемфис. Другото копие на стела, представлява стилизирана глава на египетско момиче което е поднесло букет от лотоси и цветя да ги помирише, вчера подарих на дъщерята които се в процес на преместване в новия си апартамет. И двете копия държах в трезора -:)  на мазето от ремонта който правих преди 3 години и ги бях почти забравил. Ето и историята около тях: Когато работех в Египет, през 70 години, най посещаваните от мен места бяха Каирския археологически музей, Пирамидите и Сакара-там е първата стъпаловидна пирамида на Джосер. Няма гост или командирован /и/ да не съм го водил да види поне тези старини. Много министри, първи секретари на окръжни комитети на БКП, писатели, журналисти, художници и деятели на културата минаха по тази пътека, но това са други, в болшинството весели истории. Та, в музея се бях запознал с един реставратор. При едно посещение в музея се видяхме и той ме покани в реставраторската, да я наречем, работилница. Пиейки горещия чай, забелязах, че правят гипсови копия на разни стели и от дума на дума си поръчах две копия и платих ги в някаква канцелария /по 3 $ броя/. След два дена отидох да ги взема, на реставраторите подарих един стек цигари „Кент“ а те от своя страна ми подариха една красива скарабея, вероятно копие.

Тази година, синът, завръщайкисе от екскурзия в Египет, ми разказа за една нова мода сред екскурзиантите – поръчка в златарски магазин на картуш с името изписано с древно египетски иероглифи. Жените го носят с тънка кожена  или златна верижка. Всички жени в фамилията вече имат такъв картуш. Много са красиви.

1 Response to "Фараонски мотиви."

Сенкс, очень полезная информация.

Вашият коментар

