mix

Шмайзера.

Posted on: 13.08.2008

Неотдавна, вървеки по тиха уличка в центъра, видях на един дувар некролог, а от него ме гледаше снимката на Шмайзера. Никога не съм го наричал така, но видех ли го винаги го свързвах с това немско оръжие. През 1966 година, за кратко, работех на първия етаж в сградата на сегашното МИЕ на ул. Славянска. В една стая работихме пет човека. Шмайзера излизаше половин час преди обедната почивка и се връщаше половин час след нея. По някой път се връщаше с пълна торба с покупки и като правило погледа зад очилата беше гневен. Все се намираше някой колега да го попита „k’ во става“. Отговора беше дежурен: „Да е.. м…. му ! Ще ми пробутва калпави домати. А бе, аз затова ли съм държал шмайзера ?“. Беше партизанствал за 5 дни от 5.ІХ до 9.ІХ.1944 г. и винаги съм се съмнявал, че някога е държал шмайзер в ръцете си. Впрочем, за мъртвите или хубави думи или нищо.

2 Коментари to "Шмайзера."

Ами така де – човекът три изречения е казвал и е получил прякор, я си представи ако беше бъбривичък, колко щяха да му лепнат/лепнете 😉

В двора на сградата, където работихме, се намираше един култов ресторант-кръчма-кебабчийница. След работа, често ходехме там. По някой път и Шмайзера. След първата ракия ни е разправял страхотни истории, сякаш не пет дни а пет години е бил партизанин. Може и другите да са го свързвали с някоя история но беше светотарство на жив партизанин да измисляш прякор. Така, че всеки си го пазеше за себе си :-).

Вашият коментар

