mix

Медвен.

Posted on: 28.04.2007

Искам да благодаря на в-к „Дневник“ за серията статии по темата разбунила мало и голямо:http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=334514 . Поне на мен започна да ми се изяснява кой какво мисли по въпроса за Батак. 

А, защо Медвен? Първо, защото от това село е роден Захари Стоянов, първи описал клането в Батак и второ, родата ми, по бащина линия, е също от там. През 2005 г започнах да сглобявам родословното си дърво благодарение на книгата „Миналото но село Медвен и медвенските родове“ автор Христо Чомаков, издателство „Жажда“ гр.Сливен, 2004 г. В книгата има „Списък на избитите и изклани медвенци на 16.1.1878 г. от черкези и камчийски башибузук“,общо 58 души-мъже, жени и деца. С изненада открих, че  под № 4 и 5 са имената на моята прапрабаба Тодора Кукулязка /гръцка дума за пашкул и прегърбен възрастен човек/ и прабаба Мария Лолова /р.1837 г./ или свекърва и снахата.

Преди малко научих , че БПЦ ще канонизира изкланите в Батак. Добре, а другите какво?Нашата история е пълна и препълна с такива списъци. Решението на БПЦ ми напомня за включването на медицинските сестри в листите за евродепутати. Вървим след събитията. 

7 коментара to "Медвен."

Toku 6to pro4etoh statiqta ,az sushto sum ot roda na Mariq Lolova po mai4ina liniq. Ostavqm e-maila na muja si za da polu4a otgovor ako moje otkade moga da namerq tazi kniga za6toto sum silno zainteresovana

Книгата може да се купи от кметството в Котел. Така беше преди три години. Случайно открих роднина по таткова линия и тя ми я изпрати.
Мария Пенкова Лолова женена за Атанас Кънев. Имат пет деца: Иван и Пена умират без да оставят поколение, Донка се жени за Стефан Въжаров /имат четири деца/, Тодора се жени за Жечо Митев / имат седем деца/ и дядо ми Кръстю.
Не знам дали тези данни съвпадат с вашите.

Аз също търся книгата за медвенските родове.В Медвен се продаваше в къщата-музей но е изчерпана.Ако някъде я откриете моля обадете ми се По тази книга съставих родословното си дърво по линия на баба ми http://semeystvo.populus.org/rub/4
Вижда се връзката ми с Въжаровия род
Поздрави
vjeina@gmail.com

Аз бих позвънил в кметството в Котел и попитал дали все още продават книгата. При положителен отговор, бих помолил някой да е купи и изпрати по пощата, като предварително с пощенски запис изпратя парите.
Нямам скенер иначе бих изпратил по мейл страниците за Далакчиевия род.

И аз търся книгата „Миналото на село Медвен и медвенските родове“. Зная, че родът ни е започнал от Делидимо – баща на Кондьо Делидимоолу, за когото Захари Стоянов е отделил 5-6 страници от „Записките“. Дядо Кондьо е имал дъщеря и син. Дъщерята е заклана от черкезите, а дядо ми Димо Кондев (Дели) Димов е основил деца, внуци и правнуци от три брака.

Господин Kanew, тъй като книгата явно отдавна е изчерпана, ако е възможно да направите копие на цялата и да ми я пратите по куриер Спиди с наложен платеж за моя сметка + цената на копието очевидно, ще съм ви много задължен.

Имате мейла ми, ако подобно нещо е възможно – пишете ми! Благодаря предварително!

Книгата на Христо Чомаков е чудесно начинание и дава доста информация,но не се доверявайте напълно,има сгрешени имена,дати и други неточности,тъй като явно той се е старал да опише повече родове и е черпил информация от разкази,а човешката памет,понякога изневерява.Книгата на Велико Йорданов е доста сериозен исторически труд за Медвен и родовете,изд.1940г.,копие може да вземете от Народната библиотека.

Вашият коментар

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

